Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Festival Borštnikovo srečanje — Arhiv 2010 - 2016

Nemško gledališče na Slovenskem

Sandra Jenko

Prispevek obravnava gledališko dejavnost nemškega dela prebivalstva na Slovenskem v poznem 19. in zgodnjem 20. stoletju, pri čemer se osredotoča na razmere v Ljubljani. Pogled v zakulisje nemških odrov bo pokazal, kako so ta gledališča delovala, kdo jih je vzdrževal, kateri igralci so...

Evropska kulturna migracija in ljubljanska Opera v obdobju ravnatelja Mirka Poliča (1925–1939)

Darja Koter

Ljubljansko Narodno gledališče z opero in baletom je po prvi svetovni vojni vodil dirigent Friderik Rukavina. Zaradi preveč tradicionalnega programa in zapiranja v domače kroge ga je leta 1925 nasledil obetavnejši Mirko Polič, s katerim se je za ljubljansko operno hišo začela doba sodobne...

Gledališki nomadi: o delu slovenskih režiserjev na jugoslovanskih odrih v prvi polovici 20. stoletja

Aldo Milohnić

V antologiji slovenskih gledaliških umetnikov so si Rade Pregarc, Ferdo Delak in Bojan Stupica prislužili laskavo oznako "slavne triperesne deteljice slovenskih avantgardnih režiserjev", ki je delovala na nekdanjem jugoslovanskem prostoru v prvi polovici 20. stoletja in delno tudi v prvih...

Slovensko-češki gledališki stiki v prvi polovici 20. stoletja

Hasan Zahirović

Pregled vzajemnih sodelovanj in izmenjav čeških in slovenskih umetnikov je pokazal, da je bila prva polovica 20. stoletja v tem pogledu najbolj plodna. Kljub temu, da stiki niso bili institucionalno organizirani in sistemsko vzdrževani, so številna sodelovanja potekala na področju...

Lutka – povezovalka Slovencev in Čehov

Uroš Trefalt

Po drugi svetovni vojni je pod vplivom tudi tradicije češkega lutkarstva, ki so ga na naših tleh širili češkoslovaški tovarnarji, inženirji, učitelji in sokolska društva, slovenska lutkovna umetnost dosegla zavidljivo mednarodno umetniško raven. V evropskem kontekstu se redko srečamo...