Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Festival Borštnikovo srečanje — Arhiv 2010 - 2016

Dramatično društvo – pobudnik igralskega (govornega) izobraževanja

Katarina Podbevšek

Dramatično društvo (1867) je ob spodbujanju dramskega pisanja organiziralo tudi prve tečaje za igralce. Ker ni bilo domače tradicije, so si pomagali s tujimi zgledi (prevod češke Priročne knjige za gledališke diletante). Učenje igralskega govora ("deklamiranja") je temeljilo na retoričnih načelih in tipiziranem nebesednem izrazu ter težnji po odmiku od vsakdanjega govora. V prispevku avtorica raziskuje vpliv takratnih jezikovnih okoliščin na delovanje Dramatičnega društva (Levstikov jezikovni nazor, Škrabčeva prizadevanja za enotno govorjeno slovenščino) in govorno-estetska izhodišča učiteljev (Dragojila Odijeva, Josip Nolli, Kornelija Šolmajer) v "dramatični učilnici".

 

Dr. Katarina Podbevšek predava teorijo jezika in govora na UL AGRFT. Raziskuje gledališko govorno estetiko, vlogo gledališkega lektorja, gledališko terminologijo, šolsko govorno interpretacijo literature. Je avtorica monografije Govorna interpretacija literarnih besedil v pedagoški in umetniški praksi (2006), soavtorica Gledališkega terminološkega slovarja (2007), monografije Govor med znanostjo in umetnostjo (2013). Pomembnejše prispevke je objavila v monografijah Dinamika sprememb v slovenskem gledališču 20. stoletja (2010), Hibridni prostori umetnosti (2012), Aktualna vprašanja slovanske fonetike (2013).