Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Festival Borštnikovo srečanje — Arhiv 2010 - 2016

Dramatično društvo in njegov vpliv na razvoj slovenske dramatike med letoma 1867 in 1892

Gašper Troha

Ustanovitev Dramatičnega društva leta 1867 velja za začetek sklenjenega profesionalnega gledališkega delovanja na Slovenskem. Gledališča pa seveda ni brez dramskih tekstov, enako kot velja, da razvoja dramatike praviloma ne more biti brez možnosti njene gledališke realizacije. Tega so se...

Tugomer, slovenski plemenski junak?

Ivo Svetina

Prispevek obravnava Levstikovo predelavo Jurčičevega Tugomera (1875) na več ravneh: najprej v luči Levstikovih načelnih misli o tem, da bi Slovenci sicer potrebovali klasično junaško dramo z zgodovinskimi osebnostmi in slovesno privzdignjenim odrskim jezikom, četudi, kot ugotovi v...

Repertoar Dramatičnega društva v prvem desetletju delovanja vplivi, tendence, učinki

Blaž Lukan

Delovanje Dramatičnega društva se ‒ če pustimo vnemar njegovo notranjo organiziranost in utemeljenost ‒ najočitneje manifestira skozi repertoar. Prispevek kritično pretrese 195 premier, ki jih je društvo izvedlo med letoma 1867 in 1876, in to s stališča izvora dramske predloge,...

Razvoj slovenske meščanske drame na prelomu stoletja in Dama s kamelijami

Mateja Pezdirc Bartol

V prispevku raziskujee razvoj slovenske meščanske drame konec 19. stoletja in v začetku 20. stoletja, pri čemer jo zanimajo tako motivno-tematske novosti kot tudi nov dogajalni prostor, to je meščanski salon, ki postane družbeni prostor s simbolnimi reprezentacijami. Največ poudarka...

Francoski repertoar Dramatičnega društva v Ljubljani

Tone Smolej

V prvih treh desetletjih je bilo na ljubljanskem odru uprizorjenih skoraj 90 francoskih dramskih tekstov. Avtor prispevka bo skušal rekonstruirati "francoski" repertoar Dramatičnega društva, zanimali ga bodo francoski avtorji, med katerimi so le nekateri znani še danes (Scribe, Labiche,...