Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Festival Borštnikovo srečanje — Arhiv 2010 - 2016

Alenka Bartl, kostumografka

Virtualna razstava Slovenskega gledališkega muzeja in Zavoda Novi ZATO.

Alenka Bartl, kostumografka

"Tradicija ni ohranjanje pepela, temveč predajanje plamena."
(Thomas More)

Alenka Bartl, ena najvidnejših slovenskih kostumografk, je zasnovala več kot 500 gledaliških kostumografij, sodelovala pri okoli 40 filmskih in televizijskih produkcijah, postavila temelje slovenske katedre za kostumografijo ter znatno pripomogla k uveljavitvi kostumografije kot samostojne umetniške zvrsti na Slovenskem in tudi v nekdanji Jugoslaviji.
Njene kostumske skice razodevajo inteligentno, instinktivno, pogosto duhovito in radoživo, predvsem pa vselej radovedno in iskateljsko umetnico; znala je hkrati slediti sporočilnosti avtorske predloge, režijski interpretaciji, psihologiji oziroma dramaturški karakterizaciji likov in ujeti tudi značaj interpreta, tistega, ki kostum "nosi". V skicah (in kostumih) je vedno spretno in premišljeno združevala (umetnostne) zgodovinske sloge, ki jih je narekovala predloga, z estetiko časa, v katerem je stvaritev nastala.

Slovenski gledališki muzej je nedavno pripravil pregledno razstavo Alenka Bartl, kostumografka – na ogled je bila od aprila do junija letos v Narodni galeriji v Ljubljani.
Izjemen ustvarjalkin opus, odziv obiskovalcev pa tudi možnosti, ki jih ponuja svetovni splet, so avtorje projekta spodbudili, da "podaljšajo življenje razstave" oziroma pripravijo njeno virtualno nadaljevanje.
Virtualna razstava seveda ne more nadomestiti gledalčevega enkratnega in neponovljivega doživetja, ki ga omogoča "fizična" postavitev, ogled originalnih umetnin v realnem prostoru in času, a ima tudi prednosti: nudi oddaljen in časovno prilagodljiv pristop do umetnin, običajno doseže širši krog občinstva (pogosto tudi uporabnike, ki sicer niso obiskovalci muzejev in galerij), ponuja udobje ogleda "iz naslanjača"; postavljavci lahko razstavo neomejeno dopolnjujejo, nadgrajujejo in njene elemente povezujejo z drugimi spletnimi vsebinami. Digitalizirane skice ostanejo del svetovnih spletnih zbirk; prav s svojo široko (lahko bi rekli demokratično) dostopnostjo pripomorejo k poznavanju in zavesti o slovenski gledališki in sploh kulturni dediščini ter jo povezujejo z drugimi ustvarjalnimi dosežki sedanjosti in prihodnosti.


Tea Rogelj,
kustosinja razstave

Razstava je od 25. oktobra 2012 naprej dosegljiva na portalu www.sigledal.org.
Računalniška zasnova digitalnih zbirk in virtualne razstave na portalu www.sigledal.org: Gregor Matevc
Identifikacija in popisi skic: Ana Perne in Tea Rogelj
Digitalizacija: Dušan Nelec