Nahajate se na arhivskem spletnem mestu Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

Festival Borštnikovo srečanje — Arhiv 2010 - 2016

Ivana Sajko

Evropa, monolog za mater Korajžo in njene otroke

Evropa, monolog za mater Korajžo in njene otroke <em>Foto: Peter Uhan</em>

Foto: Peter Uhan

Imaginarni, Cankarjev dom

Premiera 12. 12. 2014, Cankarjev dom
Predstava traja 1 uro 30 minut in nima odmora.

Režiser Primož Ekart
Prevajalki Iva Babić, Maja Cerar
Dramaturginja Simona Hamer
Lektorica Maja Cerar
Avtor glasbe Davor Herceg
Scenograf Damir Leventić
Kostumografka Belinda Radulović
Oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak
Oblikovalec zvoka Marko Trstenjak

Igrajo
Barbara Cerar
Sara Gorše
Lena Hribar
Žan Perko
Filip Samobor
Nik Škrlec
Davor Herceg (klavir)
Mitja Tavčar (bobni)

Slovenska krstna uprizoritev izzivalnega dramskega besedila priznane hrvaške dramatičarke Ivane Sajko Evropa inspiracijo za kritiko demokratičnega sistema črpa iz treh virov: antičnega mita o Evropi in Zevsu, Brechtove drame Mati Korajža in njeni otroci in aktualnih tragičnih dogodkov na mejah Evropske unije.
Evropin obračun s Polkovnikom – včerajšnjim partnerjem in današnjim sovražnikom – v predstavi zaživi skozi udarne, dinamične songe in tekst, ki se poigrava z osnovnimi principi dramske naracije. Klasičen dialog je tako zamenjan z monološko strukturo, ki jo dodatno obogatijo kabarejevske intervencije dveh mladih igralk in treh mladih igralcev. Poleg Evropinega izredno čustvenega monologa je pomemben inspirativni element v predstavi tudi precizna kombinatorna izvedba igre in glasbene interpretacije, podprta z močnim živim nastopom in ob spremljavi klavirja in bobnov.
Razgaljanje Evropinega in Polkovnikovega ljubezenskega odnosa pa ne naplavi na površje zgolj krvave vojne preteklosti, ampak postavi pod vprašaj tudi prihodnost njunega razmerja.

…neverjetna Barbara Cerar, ki nemogočo ujetost v uro in pol sedenja tam gori spremeni v briljantno igralsko preigravanje vseh možnih leg, v levitev iz naivnosti v "tajkunsko" pišmeuhovstvo, v razočaranost gospodinje, zapitost pozabljenke, leporečje in pravno žlobudravščino zločinke, hripavost poraženke – vse ji služi, govorica telesa, izraz na obrazu, spreminjanje glasu. A kaj, ko to še ni vse. Tudi ekipa spodaj, tista, ki na koncu konča v čolnu brez krmarja, je izvrstna, tako kot glasbenika, vsak posebej in vsi skupaj, igralsko in pevsko-glasbeno.

Tanja Lesničar Pučko, Dnevnik, 9. januar 2015

Evropa, monolog za mater Korajžo in njene otroke <em>Foto: Peter Uhan</em>

Foto: Peter Uhan

Evropa, monolog za mater Korajžo in njene otroke <em>Foto: Peter Uhan</em>

Foto: Peter Uhan

Evropa, monolog za mater Korajžo in njene otroke <em>Foto: Peter Uhan</em>

Foto: Peter Uhan

Evropa, monolog za mater Korajžo in njene otroke <em>Foto: Peter Uhan</em>

Foto: Peter Uhan